Konuk Yazar Köşesi || Görkem Demir

Herkese Merhabalar
Öncelikle sevgili Ezgi’ye beni bloğunda konuk ettiği için çok teşekkür ederim.
Kendisi bana bir konu sınırlaması yapmadığı için bende geçen ay yaşadığım bir olaydan esinlenerek ‘alternatif cilt bakımı’ temalı bir yazı hazırladım. Umarım beğenirsiniz.
Geçen yıl  bir proje eğitimine başvurmuştum. Öylesine bir başvuruydu aslında , beni seçmezler diye düşünüyordum o yüzden herhangi bir hazırlık yapmadım. Ama gel gör ki bir arama geldi ve ertesi günü yoldaydım. Ve her aceleyle hazırlanan valiz gibi bende bir şeyleri eksik koydum.
Neleri mi? Maalesef cilt bakım ürünlerimin bir çoğunu unutmuşum. Eğitim şehir merkezi dışındaydı ve herhangi bir market yoktu.  O yüzden almak gibi bir şansım yoktu ama bir şeyler yapmalıydım çünkü eğitim 2 haftalıktı ve benim hassas cildim tam rutin uygulanmayınca çıldırmaya pek bir müsait.
Bende yanımda getirdiğim iki malzemeyle  ve otelde kolaylıkla bulabileceğim malzemelerle kendime alternatif ürünler hazırladım ve sonuçtan da gayet memnun kalınca sizinle paylaşmak istedim. Hadi olma da ya olur da sizin de başınıza böyle bir şey gelirse aklınızda bulunsun dedim.
Gelelim yanımda getirdiğim iki malzemeye;


Şimdi de geçelim tariflerimize;

1: DOĞAL SUGAR  SCRUB( DOĞAL  ŞEKERLİ YÜZ ARINDIRICISI)
GEREKENLER; beyaz yada kahverengi şeker ve her zaman kullandığınız köpük-krem formunda yüz temizleyicisi


Otelde çay- kahve için illaki şeker vardır. Genellikle küçük poşetlerde bulunurlar. Varsa kahverengi şeker kullanın çünkü tanecikleri daha küçük olduğu için cilt için daha uygundur ama kahverengi şeker bulamazsanız beyaz şekerde kullanabilirsiniz. Yalnız beyaz şeker kullanırken cilde hafif uygulamaya dikkat edin. Bir poşet şekeri alın ve avucunuza boşaltın. Daha sonra yüz temizleyicinizden bir pompa sıkın ve ikisini birbirine iyice karıştırın. Biraz su ekleyerek köpürtün ve cilde nazikçe uygulayın.  Yüzünüzü tam olarak duruladığınızdan emin olun.
Hazırladığımız bu scrub satın alınan yüz scrubları gibi ciltteki ölü deriyi atarak fondöten gibi makyaj ürünlerinin cilde uygulanmasını kolaylaştıracaktır.
Ben birkaç gün cildimi normal temizleyiciyle yıkamama rağmen ölü derilerden kurtulamayınca bu scrubı yapmaya karar verdim ve sonuçtan memnun kaldım.
2:NEMLENDİRİCİ KAHVELİ SCRUB  MASKE


GEREKENLER; Hergün kullandığınız nemlendirici , kahve yada kakao
Nemlendiricinizden bir pompa elinize sıkın. Kahve yada kakaodan bir çay kaşığı alarak nemlendiricinin üzerine koyun. Eğer nemlendiriciniz benim ki gibi losyon kıvamındaysa ikisini karıştırmanız yeterli olacaktır ama nemlendiricinizin kıvamı yoğunca biraz da su ekleyip karıştırın ve bir macun kıvamına gelince yüzünüzde çöz ve dudak çevresi hariç uygulayın. Diğer maskeler gibi bir süre beklektikten sonra ılık suyla yıkayın. İyice temizlenmesini isterseniz bir yüz havlusunu ılık suda ıslatıp yüzünüzü temizleyin. Ama çok bastırmayın, yoksa cildinizi yıpratabilirsiniz.
Bu maskenin temelinde nemlendirici kullandığımız için maske cildinizi nemlendirecek, kakao kullandığımız içinde aydınlatıcı bir etki yaratacaktır.
3: ÇAY GÖZ MASKESİ
GEREKENLER; 2 poşet çay(siyah yada yeşil) ve buzdolabı
2 tane poşet çayı kullandıktan sonra temiz bir kaba alıp 1 gece buzdolabında bekletin. Sabah kalktığınızda göz kapaklarınıza 1 er tane yerleştirip bir süre bekletin bu maske gözlerdeki morluk ve şişliklerin giderilmesine yardımcı olacaktır.
4:EL VE AYAK MASKESİ
GEREKENLER; günlük nemlendiriciniz, bir çift çorap ve bir çift eldiven
Günlük nemlendiricisinizi el ve ayaklarınıza uygulayın. Çorap ve eldiveni bir süre ısıttıktan sonra el ve ayaklarınıza geçirin. Çorap ve eldivenler sıcaklık oluşturacağından gece boyunca nemlendiricinin ciltte kalmasına bu sebeple de daha çok nemlendirilmesine yardımcı olacaktır.
5:LİMON YADA ELMA SİRKESİ TONİK


Ciltte oluşan sivilcelerin bazı nedenleri hormonal, streselken bazı nedenleri de bakterilerdir.
Bir yazıda bakterilerin asidik ortamda yaşayamadığını okumuştum eğer bu doğruysa bu tonik tam bunun için.
Ben sirke bulamadığım için limon suyu kullandım. Bir çay kaşığı limon suyuna yarın su bardağı su ekledim. Oluşan karışımı kullanmak için disk pamuk bulamadığımdan(onu da unutmuşum) peçeteyle uyguladım.
Benim alternatif çözümlerim bunlardı. Umarım faydalı ve okuması zevkli bir yazı olmuştur.
Yalnız ÖNEMLİ BİR UYARI;
Kullanılan ürünler doğal olduğu için herhangi birine sizin yada cildinizin alerjisi varsa cildinizde sorun oluşturabilir. O yüzden uygulamadan önce MUTLAKA  AMA MUTLAKA küçük bir alanda bir süre test edin. Herhangi bir ters etki oluşmazsa uygulayabilirsiniz.
Okuduğunuz için size beni konuk ettiği için de sevgili Ezgi’ye tekrar teşekkür ederim.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Görkem'e çok teşekkür ederim, bloğuna bakmayı unutmayın lütfen :)


Share this:

CONVERSATION

2 yorum:

  1. harika bir post olmuş canım deneyeceğim ben de

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür Ederim Yonca mix =) Umarım memnun kalırsın =)

    YanıtlaSil